vrijdag 27 mei 2011

Pakje

27/05/2011
Zonder computer ben je nergens tegenwoordig. Ik ontving briefje dat geprobeerd was een pakje voor mij te bezorgen. Er waren op het briefje 4 mogelijkheden aangegeven:
1. het pakje was bij de buren afgeleverd,
2. het pakje was terug naar het postkantoor, via inloggen op internet en invoer van "Niet-thuis-code" kon ik aangeven wat er mee moest gebeuren
3. ik moest geld betalen alvorens het pakje in ontvangst te nemen
4. ik moest me legitimeren voordat mij het pakje overhandigd kon worden
Helaas was nergens iets aangekruist. Wat er met het pakje aan de hand was, was niet duidelijk. Zonder computer was dit niet te achterhalen. Ik had geen idee waar het pakje vandaan kwam, ik had niets in bestelling.
Achterop het briefje stond uitgelegd wat de verschillende aangekruiste mogelijkheden betekenden. Alleen ……… er was dus niets aangekruist.
Ook was er nog een zin: indien geen afspraak voor uw zending maakt voor 22.00 uur op www.tntpost.nl/ontvangen dan wordt de zending de eerstvolgende dag (uitgezonderd zon- en feestdagen) opnieuw aangeboden. Tja, ik moest toch maar eens het internet op om te kijken waar mijn pakje was, want misschien moest ik betalen, of mij legitimeren of ik kon aangeven dat ik het pakje op ging halen bij een postkantoor.
Dus ik de code invoeren, wat blijkt? Het pakje ligt bij de buren aan de rechterkant. Hadden ze dat niet even kunnen aangeven? Het was een pakket dat mij ongevraagd toegezonden was. Ik heb het nog nooit beleefd dat een briefje kreeg en eerst op internet moest zoeken voordat het pakje gelocaliseerd was, ik kreeg altijd een briefje met een huisnummer. Een vreemde zaak! Waarschijnlijk een foutje van de chauffeur, maar zo word je wel heel afhankelijk van een computer! En wat als je niet een computer hebt en ook niet via je werk toegang hebt tot een computer?
Om nu bij alle mogelijke buren langs te gaan, het zijn er in mijn geval nogal wat. In het verleden zijn op wel 6 verschillende adressen postpakketten voor mij afgeleverd. Zou ik in dat geval bij iedereen moeten aanbellen om te vragen of zij misschien mijn pakje hebben om vervolgens te constateren dat het pakje waarschijnlijk de volgende dag wordt afgeleverd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.