vrijdag 25 februari 2011

Mijn koopkracht

25/02/2011
InflatieWaauw, de koopkracht van stad-Groningers is zo ongeveer het hoogst van alle inwoners van Europa!! Klik hier voor een bericht. "We" komen op de vierde plaats, na Londen, Luxemburg en Brussel. Dat wist ik helemaal niet. Nou snap ik pas waarom ik zoveel geld overhoud, dat is niet alleen doordat ik zuinig ben, maar ook doordat ik voor mijn euro zo veel kan kopen hier. De koopkracht van de gemiddelde Stadjer (= stad Groninger) is 198% van het Europees gemiddelde. Asjemenou, wie had dat kunnen denken! Ik val van mijn stoel, werkelijk. Mijn stad heeft zo veel armoedige studentjes, en toch een koopkracht van formaat. Nou snap ik waarom ik anderhalf jaar geleden de prijzen in Frankrijk en Zwitserland zo hoog vond, dat kwam van de koopdracht in Grunn (= Groningen) natuurlijk! Helemaal duidelijk, nou ja, duidelijk …… eigenlijk is het niet duidelijk, het bericht geeft helaas niet aan hoe ze aan dat cijfer komen. Jammer, want juist dát had ik heel interessant gevonden.
Hoe komen ze bij Eurostat in vredesnaam aan zo'n getal?
Waar zouden ze naar kijken?
Naar de spaarsaldi?
Naar de auto's die iedereen voor de deur heeft staan?
Naar het koopgedrag in de winkels en supermarkten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.