vrijdag 17 december 2010

Kerstpakket

17/12/2010
Twee jaar geleden schreef ik dit:
Ik ben een enorme fan van het fenomeen kerstpakket. Vooral het verrassingselement vind ik heel leuk. De pakketten van mijn huidige werkgever vallen meestal nogal tegen. Ze zijn low budget en er is meestal weinig te snoepen/eten. We krijgen soms een badjas, soms een trui met logo van de zaak. Jammer! Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat ik werkte voor verschillende vrijwilligersorganisaties in mijn oude Vogelaarwijk. Waarschijnlijk omdat bijna iedereen daar rond moest komen van een minimuminkomen, waren de kerstpakketten geweldig: grote dozen met lekkere conserven en snoeperij: bonbons, koekjes, zalm, koffie, spuitbus slagroom, crackertjes, geconfijte vruchten, chocolade, een fles wijn, een pak sap. Heerlijk, volgens mij net een pakket van de voedselbank, maar dan in de houdbare soort. Ik kreeg vaak van 2 instanties een pakket. Ook mijn kinderen vonden het fantastisch en begonnen meestal direct vol enthousiasme het pakket uit te pakken. Het was een prettige aanvulling van het karige bijstandsinkomen waar we destijds van moesten rondkomen.
Ik mis het wel, zo'n doos. Ik heb plannen nu weer een hoeveelheid kerstpakket-achtige zaken in te slaan, zodat we lekker in de kast kunnen neuzen naar iets lekkers, net als vroeger.

Ook dit jaar, in 2010 dus, viel het kerstpakket van mijn werkgever weer tegen. Helemaal niets lekkers, wel heel verantwoord, met ecologische zaken: 2 spaarlampen, een knijpkat, een douche zandloper, waarmee je kunt zien of je douchetijd van 5 minuten om is, en nog een paar van die verantwoorde dingen die niet echt bruikbaar zijn. Dit alles zat verpakt in een eco tas. Zo'n verstevigde jute tas zoals je ze tegenwoordig ook bij de AH kunt kopen.
Ik vind het helemaal niets, zo'n tas met inhoud. Ik wil verrast worden met iets leuks, dit heeft niets leuks. Natuurlijk, de spaarlampen komen wel van pas, over een paar jaar. Een van de eigenschappen van spaarlampen is juist dat ze lang meegaan. Ik heb hier in huis nog nooit een lamp hoeven te vernieuwen. Alles doet het al weer jaren.
Wat had jij in je pakket?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.