zondag 31 oktober 2010

Meer betalen

31/10/2010
Vanaf 1 januari 2009 heb ik geen alleenstaande ouder korting meer. Mijn jongste dochter werd in de loop van 2008 18 jaar en was dus meerderjarig geworden en een alleenstaande ouder met meerderjarige kinderen krijgt blijkbaar geen alleenstaande ouder korting meer.
Ik heb, omdat mijn alleenstaande ouderkorting verviel, 841 euro meer belasting moeten betalen over 2009. Maar wat blijkt nu? Het feit dat ik meer belasting moest betalen, betekent ook dat ik voor studiefinanciering een hoger verzamel inkomen heb. Tot nog toe had jongste dochter een volledige studiebeurs met aanvullende beurs. Ze heeft bericht gehad. Vanaf 1 januari 2011 krijgt ze minder beurs en mag ik 127,69 per maand aan haar gaan betalen om de beurs aan te vullen. Er is in mijn inkomen niets veranderd, maar vergeleken met het jaar 2008 heb ik in 2011 (841 : 12) + 127,69= 197,77 per maand minder te besteden. Minder belastingteruggave én ik moet dochter gaan betalen.
Wat nog het meest zotte is: oudste dochter heeft studievertraging opgelopen en heeft op dit moment geen studiefinanciering. Aan haar studie hoef ik volgens de studiefinanciering helemaal niets bij te dragen.
Hoe vind je dat nu?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.