woensdag 4 augustus 2010

Kleding kopen

04/08/2010
Brandende bhOp 19 mei heb ik met mezelf afgesproken een jaar lang geen nieuwe kleding meer te kopen. Dat is nu 11 weken gelden. De afgelopen jaren kocht ik niet veel kleding en was ik ook helemaal niet met kleding bezig. Gek genoeg houdt het kleding kopen me nu meer bezig dan anders. Had ik mezelf wel moeten verbieden om kleding te kopen? Het lijkt wel of deze belofte om geen nieuwe kleding te kopen averechts werkt! Hoe dan ook, ik kon het niet laten om bij de opruiming van de internetwinkel van Ulla Popken te gaan neuzen. En ik heb 4 nieuwe afgeprijsde BH's besteld, 2 paarse en twee zwarte. Ze zijn nu nog geen 10 euro per stuk.
Ik heb al wel 5 jaar maar twee BH's, ik ben er heel zuinig op, maar tja, ze zijn niet zo goed meer, dat kan ook bijna niet anders na 5 jaar. Ik draag lang niet altijd een BH, want eigenlijk houd ik niet van die dingen. Ik stam nog uit de tijd waarin de vrouwenbeweging BH's massaal in de ban deed en het schijnt dat er ook BH's verbrand werden. Dat was ergens rond 1973 of 1974 of zo. Ik heb zelf nooit BH's verbrand, ik heb gewoon geen nieuwe meer gekocht.
Ik heb destijds jarenlang geen BH gedragen, ik vond het wel prettig dat het niet hoefde. Tegenwoordig vind ik dat ik op mijn werk een BH moet dragen, dus draag ik 2 dagen de ene, 2 dagen de andere en dan doe ik ze in de was. Ik vind dat een BH kopen, of maar liefst 4 tegelijk (dat deed ik nog nooit eerder!), buiten de afspraak valt om geen nieuwe kleding te kopen. Die afspraak staat gewoon nog. Het gaat tenslotte om noodzakelijk ondergoed en ze waren lekker goedkoop ;-) Naar aanleiding van Diana's reactie. Ik doe ze inderdaad uit zodra ik thuis ben. Dan "mag" ik zonder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.