zondag 23 mei 2010

Donderdag kliekjesdag

23/05/2010
De gemiddelde Nederlander gooit per huishouden voor 400 euro per jaar aan voeding weg! Een schrikbarende hoeveelheid voeding gaat gewoon via de afvalbak weer de deur uit. Er is een nieuwe overheidscampagne gestart: donderdag kliekjesdag, dit is om te zorgen dat er minder voedsel weggegooid wordt. De overheidscampagne heet "Hollandse Tapas". Op dit filmpje kun je er meer over te weten komen. Ik vind het leuk om te zien dat Joop Braakhekke zelfs aardappelschillen frituurt. Zou je dat echt in zijn restaurant kunnen bestellen? En wat moet dat dan kosten? Ik gooi zelf altijd de schillen weg, maar misschien mis ik daardoor wel het lekkerste van de aardappel ;-) Persoonlijk zou ik dan eerder de aardappel met schil en al frituren en niet de schillen apart.
Zou de overheidscampagne helpen om minder voedsel weg te gooien?
Wat doe jij met restjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.