zaterdag 17 april 2010

Vergeten nota's

17/04/2010
In de afgelopen week heb ik een bezoekje aan de tandarts gebracht en ben ik bij de pedicure geweest, samen goed voor 156,78. Ik zocht om de enveloppe voor de zorgverzekeraar, om de kosten te declareren, maar toen kwam ik nog 2 eerdere nota’s van de pedicure tegen. Ik heb haar al lang betaald, want het is daar boter bij de vis (voor diegenen die het spreekwoord niet kennen: je moet direct contant betalen), maar ik had de nota’s nog niet ingediend bij de zorgverzekeraar. Ik heb dus nog meer tegoed van de zorgverzekeraar, in totaal 200,78. Nu is het zo dat mijn zorgverzekeraar ingediende nota’s verrekent met het eigen risico, dus ik krijg deze keer ook nog geld terug! Meestal dien ik in het begin van het jaar nota’s in en zie ik geen cent weer terug en verdwijnt alles in de "bodemloze put" die eigen risico heet. Als de op 1 april jl. gepubliceerde plannen doorgaan en het eigen risico 775 euro wordt, verdwijnt werkelijk alles in de bodemloze put.
Vandaag heb ik ook nieuwe batterijen besteld voor mijn gehoortoestellen. Ik was toch bezig met medische kosten. Er zat een fout op de website waar ik bestelde. Ik had al afgerekend en betaald, geeft de website aan dat de betaling mislukt is en of ik het nog een keer wil proberen. Ik ben iemand van eerst zien en dan geloven, dus ik open de site van de ING en zie dat ik wel degelijk betaald heb. Maar goed dat ik het bedrag niet klakkeloos nog een keer betaald heb. Anders had ik veel te veel batterijen gehad. Ik had nu al vrij veel besteld. Het is namelijk zo, hoe meer je bestelt, hoe goedkoper het per verpakking wordt. Als ik de kleinste hoeveelheid besteld had, kostten de batterijen 2,29 per verpakking, ik heb zoveel besteld dat ik per verpakking 1,39 betaal. Mijn uitgespaarde bedrag 18,00. De audicien heeft een "voordeel aanbieding", als ik zes verpakkingen gelijktijdig koop, betaal ik 25,-, dat is 4,16 per verpakking. De batterijen uit de aanbieding van de audicien zijn van een ander merk, ik heb beide merken gebruikt, maar volgens mij is er geen verschil merkbaar in kwaliteit en levensduur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.