woensdag 8 juli 2009

Half ziek

08/07/2009
Sinds afgelopen maandag ben ik behoorlijk verkouden. Ik heb een beetje verhoging, schorre stem en keelpijn. Omdat het op mijn werk erg druk is, blijf ik toch maar werken. Ik heb wel wat klusjes doorgeschoven naar anderen waar dit mogelijk was. Wat ik hierbij opvallend vond, is dat deze 2 anderen, respectievelijk zo’n 20 en 30 jaar jonger dan ik, erg veel tijd nodig hadden voor deze klusjes. Mijn conclusie: ondanks mijn 56 jaar kan ik mijn werk nog heel goed aan en doe ik niet onder voor de jongere garde. Voor vandaag ligt er niet overdreven veel werk op mij te wachten, alleen het uitwerken van de notulen van 2 vergaderingen van afgelopen maandag en dinsdag en een werklunch. Dus vandaag geen brood mee, want daar wordt voor gezorgd.
Wat mij ergert, is dat de organisator van deze werklunch er echt een handje van heeft om vergaderingen te plannen in mijn eigen tijd, in plaats van de tijd van de baas. We krijgen onze lunchpauzes niet doorbetaald, maar moeten wel werken tijdens zo’n lunchvergadering. Natuurlijk is er dan wel een overheerlijke lunch, luxer dan wat ik van huis meeneem. Ik heb er nog nooit wat van gezegd en mijn verhouding met deze leidinggevende is ook niet van dien aard dat ik dat gauw zou doen, ik wil eigenlijk graag een kleine uitbreiding van mijn formatie. Als ik ga zitten miepen over werken in lunchtijd, interpreteert ze dat geheid als een signaal dat ik de werkdruk niet aankan en haar conclusie is dan dat ik er vooral geen uren bij moet hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.