woensdag 3 juni 2009

De (school)lunch

03/06/2009
Als ik zie hoeveel geld er in de kantine van mijn werk gevraagd wordt voor een simpel broodje kaas, dan valt mijn mond open. Hier kun je elke dag weer veel op besparen. Als je het geld eigenlijk niet kunt of wilt missen, kun je beter niets kopen en alles van huis meenemen!
Hoeveel geld geef jij uit aan (school)lunches voor jezelf en/of je gezin?
hier volgen wat tips om euro’s te besparen:
- neem zelf plakjes brood mee, gewoon in een trommeltje
en beleg het met: kaas
paprika, komkommer en/of tomaat
rozijnen en appelsnippers
gebakken of gekookt ei

voeg eventueel smaakmakers als gemalen peper, sambal, mosterd, kaneel etc. toe.
Vleeswaar zou ik zelf vermijden, het is de vraag of dit in de warmte van de ruimte waar je de lunch bewaart goedblijft. Misschien kunnen droge worsten zoals salami, cervelaatworst e.d. wel.
Voor tussendoor: sinaasappel, appel, banaan, een zelfgesneden plak (ontbijt)koek in een boterhamzakje, een gekookt ei.
Wat neem/geef je mee als drinken? Vermijd kleine verpakkingen als flesjes, blikjes en pakjes drinken, die zijn namelijk in verhouding heel duur. Koop grote verpakkingen en schenk over in een gebruikt flesje.
Verder kun je als drinken meegeven: zelfgemaakte ijsthee, koude muntthee, water, aanmaaklimonade.
Water hoef je niet eens van huis mee te nemen, maar kun je op school/werk ter plekke tappen. Dat scheelt gesjouw met zware (boeken)tassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.