zondag 10 mei 2009

Hapjes en drankjes voor de lekkere trek

10/05/2009
In mijn blog over 25 euro per week boodschappen heb ik het niet gehad over lekkers en hapjes voor tussen de maaltijden en ‘s avonds, alleen over warm eten en brood. In een budget van 25 euro per week is ook nog wel ruimte voor de lekkere trek. Wat eten/drinken we dan?

Eten

- fruit (bananen, appels, peren, sinaasappels)
- pan-pizza’s (sneden brood met een beetje olijfolie in de koekenpan bakken + kaas laten smelten + italiaanse kruiden + ketchup + versgemalen peper en eventueel een beetje geperste knoflook)
- tosti’s
- zoute stokjes
- japanse zoutjes (euroshopper of Aldi)
- popcorn (zelfgemaakt)
- augurken
- vette (gerookte) vis: brado (voor diegenen die dat niet kennen: brado is gerookte haring) of zo
- gekookte eieren
- biscuitjes (gewone volkoren van de rol)
- rijstwafels met chocopasta (wafels voor 24 ct per rol en chocopasta van de Aldi)
- soms snoep: drop of eclairs (toffee met chocoladevulling)

Drinken

Ons drinken is heel sober:
een enkele keer een fles cola light (Aldi)
of een rood wijntje (Aldi),
meestal kruidenthee
of limonadesiroop van Slimpie.
Caloriebeperkt dus en ook goed voor de portemonnee.
Heb jij nog suggesties voor zuinige hapjes?
Mijn weekuitgaven voor boodschappen van de afgelopen week: €32,28 (voor mij + 2 katten en deels voor dochter die in het weekend bijna altijd thuis is)
Dochter gaat vandaag verhuizen naar haar nieuwe kamer in Wageningen. Dit wordt haar vaste studentenkamer waar ze mag blijven tot het einde van de studie. Tot nog toe woonde ze tijdelijk op allerlei adressen, daar waren al meubels, maar nu heeft ze een eigen studentenkamer kunnen huren en moeten er dus meubels naar toe: een bed + 2 matrassen (ook 1 voor een logee), een boekenkast, een bureau, een ladenblok, een tv, een ventillator, een lamp etc. etc. De woonkamer staat al vol spullen die mee moeten. Gisteren hebben we alles gedemonteerd, zodat het gemakkelijk meekan. Ik ga straks het verhuisbusje halen, vriend van oudste dochter is zo lief om te helpen en te rijden. In Wageningen staan in het "oude" huis ook nog spulletjes: dekbed, beddengoed, studieboeken, computer, schoenen en kleding.
Door de verhuizing van jongste dochter vandaag geen moederdag voor mij. Dochters hebben voorgesteld om dit een week later te doen. Dus ik heb nog wat tegoed en word volgende week verwend met ontbijt op bed en ook nog cadeautjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.