zondag 5 april 2009

Muesli

05/04/2009
Ik vind het wel lekker om als afwisseling zo nu en dan eens yoghurt met muesli te eten. Er zijn allerlei soorten muesli te koop, goedkope en duurdere soorten. Tegenwoordig zijn er vooral varianten te koop met veel suiker, cruesli genaamd. Ik geef toe, cruesli is lekker zoet en knapperig en heeft een heerlijke bite. Maar eigenlijk is cruesli veel te zoet, omdat er zoveel suikers of honing aan toe gevoegd zijn. Het suikergehalte is minstens 20%. Voor een diabetespatiënt als ik is dit niet gezond, eigenlijk is het voor niemand gezond om zoveel suiker te eten. Cruesli lijkt meer op snoep dan op volwaardig ontbijt.
Vroeger at ik regelmatig zonnatura muesli, maar die kost nogal wat. Sinds 2 weken heb ik de euroshopper muesli ontdekt, hij kost maar 1 euro per kg. Lekker en niet duur dus, ik vind het een prima alternatief voor de dure A-merken. De meeste A-merken verkopen alleen de veel zoetere cruesli en dat is voor mij toch al een slechte keus. Met een beetje vloeibare zoetstof en magere yoghurt is de euroshopper muesli een prima hapje voor tussendoor of als ontbijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.