zondag 15 maart 2009

Gratis op reis met het boekenweekgeschenk!

15/03/2009
Boekenweek_2 Vandaag mag ik helemaal gratis in de trein omdat ik via mijn werk het boekenweekgeschenk heb gekregen. Ik heb er helemaal geen boek voor gekocht en toch heb ik het. Super! Alleen al de gedachten over wat ik er allemaal mee zou kunnen doen! Naar het strand? Naar de Zuid-Limburgse heuvels? Naar Amsterdam? Wat moet het worden? Dan wint de realiteitszin het van mijn dromen. Het is vast mudvol in de trein, iedereen wil met zo’n boekje op stap. En wat heb ik een hekel aan volle treinen! Mooi weer is het ook niet, op dit moment regent het hier pijpestelen.
Ik heb gisteren al besloten wat het moet worden, ik ga naar Veenwouden, op bezoek bij zieke schoonmoeder die in een verpleeghuis woont. Ze heeft heel lang zelfstandig gewoond en wilde eigenlijk doodgaan in haar eigen huis. Ineens kon dat niet meer (dat wonen dan) en nu zit ze noodgedwongen in een verpleeghuis. Zij houdt erg veel van plantjes en is begin deze maand jarig geweest. Ze krijgt van mij een mooie pot met 3 hyacinten, daar kon ik haar vroeger altijd zo blij mee maken. Boterhammen mee en dan drink ik daar een kopje koffie.

Update 13.30 uur: ik ben weer thuis.
Schoonmoeder was heel blij met mijn komst en met de hyacinten, soms is ze wel eens wat verward en lijkt het of ze dement wordt, maar deze keer was ze heel helder en kon ik goed met haar praten. Ze was ook heel vriendelijk en aardig, dat is ze ook niet altijd. Daardoor was het bezoek voor mij ook prettig om te doen. Ik heb dus een leuk tochtje gehad.
Op de heenweg kwam ik een vriendin tegen, die ook dank zij het boekje op stap was, ze zou samen met haar zus die in Overijssel woont, een museum in de buurt van Heerenveen bezoeken. Ik heb genoeglijk met deze vriendin zitten praten en dan gaat de reis vlug.
Wij waren niet de enigen die gebruik maakten van het boekje om vrij te reizen. Ongelooflijk wat was het druk! Op het hoofdstation in Groningen zag het zwart van de mensen en op de museumbrug stonden tientallen mensen in de wachtrij voor het Groninger Museum.
Ik ben daar nooit rond 1 uur op zondagmiddag, misschien is het ook wel heel normaal, die drukte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.