vrijdag 30 januari 2009

Een koude maand

30/01/2009
Volgens de laatste berichten was januari de koudste maand in de afgelopen 10 jaar. Nou dat geloof ik best. Het zal aan het gasverbruik van de meeste mensen ook zeker te merken zijn! Het is volgens mij bijna alleen maar oostenwind geweest. Daarnet was ik even naar het winkelcentrum om boodschappen te doen. Een ijskoude wind blies mij in het gezicht en de vijvers zijn nu toch bijna dichtgevroren. Er zijn alleen nog wat plaatsen over waar de eenden het water ijsvrij houden. Ik ben al weer bij 2 winkels geweest en heb mijn 2e was in de machine. Of dit laatste goed komt, weet ik niet. Toen ik bij het winkelcentrum wegfietste, spoot een fontijn van water tot zeker tien meter omhoog. Op die plek wordt een terrein bouwrijp gemaakt en ik ben bang dat er een waterleiding geraakt is. Het is mij niet duidelijk of er hier nog voldoende druk op de waterleiding zit. Ik kon wel gewoon de toilet doorspoelen en de stortbak liep ook weer vol, dus misschien valt het mee. De wasmachine staat op zolder, ik hoor het niet goed of er water wegloopt. Anders moet de was nog maar eens een keertje, vanavond of zo!
Ik ga zo even kijken en als het goed is de was ophangen op de zolder. Ik heb daar ook een droger staan, maar die gebruik ik alleen voor noodgevallen. Was aan de lucht drogen scheelt veel op mijn elektriciteitsrekening!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.