maandag 15 december 2008

Kerstpakket

15/12/2008
Ik ben een enorme fan van het fenomeen kerstpakket. Vooral het verrassingselement vind ik heel leuk. De pakketten van mijn huidige werkgever vallen meestal nogal tegen. Ze zijn low budget en er is meestal weinig te snoepen/eten. We krijgen soms een badjas, soms een trui met logo van de zaak. Jammer! Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat ik werkte voor verschillende vrijwilligersorganisaties in mijn oude Vogelaarwijk. Waarschijnlijk omdat bijna iedereen daar rond moest komen van een minimuminkomen, waren de kerstpakketten geweldig: grote dozen met lekkere conserven en snoeperij: bonbons, koekjes, zalm, koffie, spuitbus slagroom, crackertjes, geconfijte vruchten, chocolade, een fles wijn. Heerlijk, volgens mij net een pakket van de voedselbank, maar dan in de houdbare soort. Ik kreeg vaak van 2 instanties een pakket. Ook mijn kinderen vonden het fantastisch en begonnen meestal direct vol enthousiasme het pakket uit te pakken. Het was een prettige aanvulling van het karige bijstandsinkomen waar we destijds van moesten rondkomen.
Ik mis het wel, zo’n doos. Ik heb plannen nu weer een hoeveelheid kerstpakket-achtige zaken in te slaan, zodat we lekker in de kast kunnen neuzen naar iets lekkers, net als vroeger.
Houd jij van kerstpakketten?

Vervolg 16-12-08: Vandaag heb ik dan mijn kerstpakket gekregen! De inhoud: 1 daklozenkrant, 1 kerstwens van de werkgever, 1 kerststol van onduidelijke kwaliteit (er staat geen uiterste datum op, er staat niet op wat er in zit) en een rolkoffer. De rolkoffer is zwart, heeft veel vakjes en bezit een inschuifbare trekbeugel en ziet degelijk uit. Er zit een speciale notebook opbergruimte in. Ik vind hem mooi, maar voor mij niet practisch. Ik ga zelden zonder fiets op stap en meenemen op de fiets kan niet. Jongste dochter wil hem wel hebben, ze kan hem mooi meenemen als ze van en naar haar studiestad gaat. Het is een stevig koffertje, ze kan daar de zware spullen, boeken etc in meenemen.
De waarde van het kerstpakket is hoger dan andere jaren. Er zijn jaren geweest dat het kerstpakket hooguit €  15 euro waard was, volgend mij kostte deze rolkoffer meer dan dat.
Jammer genoeg is het dus geen feestpakket met heel veel lekkers, ik was er al bang voor.

Update 22 december: dochter is heel blij met haar rolkoffer. Ze gaat hem in gebruik nemen om van en naar haar studentenkamer in Wageningen te reizen. Fijn dat hij goed gebruikt gaat worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.