vrijdag 27 juni 2008

Hapjes en drankjes

27/06/2008
Voor een potluckfeestje (= een feestje waarbij iedereen zelf hapjes en drankjes meeneemt) is dochter nog wat jong. Ze heeft nog veel wensen en alle meiden die komen wonen nog bij hun ouders, volgens mijn dochter kunnen ze niet uit de voeten met een potluckfeestje. Op mijn verjaardag ga ik dit wel doen! Het scheelt boodschappen en onnutte cadeaus die in de kast verdwijnen.
Dus we zorgen nu voor hapjes en drankjes.
Wat heb ik allemaal gekocht en wat gaan we maken?
3 pakken afbakstokbrood met kruidenboter, dit gaat in de oven en dan in plakjes.Verjaardag
Kookworst – snijden we in blokjes
2 komkommers voor de slanke hap
Cakemeel + eieren + boter en voedingskleurstof (hadden we al), om geweldige paars/groene cake te maken.
Kwark + mix + slagroom voor een overheerlijke kwarktaart
Zalmsalade, eieren voor eiersalade en crackertjes
Eieren + meel + chocolade + zelfrijzend bakmeel + boter voor 12 zelfgemaakte chocolademuffins
Bladerdeeg + eieren + kaas om zelf 30 stuks lekkere kaasstengels te maken
Magnetronpopcorn om een enorme hoeveelheid popcorn te maken.
Wijn/cola/cassis/sapjes/bronwater halen we morgen.
We gaan dus veel zelf maken/bakken. Oudste dochter en ik gaan jongste dochter helpen om de hapjes klaar te maken. De meeste boodschappen zijn bij de Aldi gehaald. Binnenkort komt het overzicht van de kosten. Ik heb alle feestboodschappen 2 x genoteerd. Eén keer in het gewone overzicht in excel en 1 keer apart. Dus volgens mij krijgen we een goed overzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.