dinsdag 3 juni 2008

Bezuinigen door 2x te douchen

03/06/2008
Ik bezuinig in de zomer door 2x daags te douchen.
De 1e keer maak ik huid, haren en washand nat. Tijdsduur: ongeveer 2 minuten.
Dan doe ik de kraan dicht.
Ik neem een kleine hoeveelheid shampoo, en was daarmee mijn haar, voordeel: er spoelt geen shampoo weg, de shampoo wordt heel effiënt gebruikt.
Vervolgens zeep ik mij in met washand en een gewoon stukje zeep. Ouderwets misschien, maar volgens mij is het een stuk zuiniger dan douchegel en het voldoet mij prima.
Dan volgt de 2e keer douchen. Nu spoel ik mezelf af. Tijdsduur: hooguit 2 minuten.
De verwarmingsradiator in mijn badkamer heeft te weinig vermogen om het in de winter aangenaam warm te maken, mijn redenatie is dat ik hem dan net zo goed uit kan laten. Dit is de reden waarom ik in de winter niet 2x douche, want dat is me dan te koud.
Misschien laat ik als ik "rijk" ben nog wel eens een grotere radiator plaatsen. …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.