dinsdag 27 mei 2008

Nieuwe leverancier vaste telefoon deel 2.

27/05/2008
Ik ben nog eens even gaan zoeken in de verschillen in de tarieven tussen de oude leverancier Ziggo en de nieuwe, Alice. De vergelijking:
leverancier naar vast  naar mobiel     start     naar andere abonnee
Alice0,000,050,000,00
Ziggo0,0240,160,0490,012
Vooral het verschil tussen de tarieven van vast naar mobiel zijn opvallend.
Bij Ziggo krijg je korting als je met je vaste toestel naar een andere Ziggo abonnee belt, maar bij Alice zijn alle gesprekken naar een vast nummer gratis, dus dat is nog beter.
Het lijkt er echt op dat ik mijn kosten ga verlagen! Hier wordt nogal eens naar het mobiele toestel van oudste dochter gebeld, die heeft geen vaste telefoon. Vandaar misschien onze relatief hoge rekeningen, want we bellen helemaal niet zoveel. De internet/telefoonrekening bedroeg de laatste tijd gemiddeld 55 euro, het internet-deel van de rekening van Ziggo was €29,95. Het telefoonaandeel was dus gemiddeld 25 euro. Als je dan berekent hoeveel je van dat bedrag per dag van vast naar mobiel kunt bellen, dan is dit ongeveer vijf minuten per dag en dan heb ik de starttarieven en de telefoontjes van vast naar vast nog niet eens meegenomen in de berekening. We bellen inderdaad niet veel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.