zondag 11 mei 2008

Gratis bus

11/05/2008
Dochter en ik zijn vandaag naar mijn ex-man geweest, de papa van dochter. Elke schoolvakantie brengen we trouw een bezoekje. In oktober jl. heb ik een blogje gewijd aan mijn ex. Met dank aan de actievoerende buschauffeurs was de bus helemaal gratis. Heel prettig, scheelde flink wat euro’s. Het leek net een vakantietochtje, we zochten een mooie fiets-route uit naar het station en gingen met de bus op pad. Overal bloeiende weilanden en Rhodondenderon bloeiende bomen. Ook op het terrein van de psychiatrische inrichting was het prachtig: mooie bloeiende, meer dan manshoge rhodondenderons, azaleas, zwaar geurende dennebomen. Heerlijk! Het bezoek zelf was iets minder, ex was zoals altijd vrij chagerijnig, maar ja, zo is hij nu een keer, niets aan te doen. Tot mijn verrassing heeft zelfs in de inrichting het niet-roken-beleid zijn intrede gedaan. In het restaurant mocht niet meer gerookt worden. Een hele verbetering vind ik zelf! Anders was het zo dat we buiten op het terras zaten en ik mijn adem in moest houden om een consumptie te halen. Het verbaasd mij wel, want juist psychiatrisch patiënten zijn de meest verstokte rokers die ik ken, vrijwel iedereen rookt. Het was in het restaurant altijd blauw van de rook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.