donderdag 24 april 2008

LSD

24/04/2008
Morgen is het op de school van mijn dochter LSD, oftewel Laatste School Dag. Het klinkt alsof er drugs in het spel zijn, maar dat is absoluut niet zo. Dronken kinderen en kinderen die stoned zijn worden geweerd, net als van schoolfeesten. Op dit moment zijn hier al een aantal meiden om alvast een voorschotje te nemen op de LSD en lekker films te kijken en experimenteren met make-up. Morgen gaan ze samen naar school voor de uitsmijter. Zuinigaan wordt er een beetje melancholisch van, zuinigaan’s allerlaatste dochter gaat niet meer naar de middelbare school, maar gaat studeren. Ze sluit een periode in haar leven af. Twee stiefzussen en de oudste zus gingen dochter voor. Zuinigaan moet dan toch denken aan haar eerste eigen dochter, waarvan ze ooit gehoopt had dat ze ook zou genieten van het leven, naar school zou gaan en zou leven. Alleen …..dit meisje overleed tijdens de bevalling. Op momenten als dit, moet ik toch aan dit kindje denken en aan wat zij en ik allemaal gemist hebben. Ze zou volgende maand 23 jaar geworden zijn. Hoe zou het geweest zijn als ze wel geleefd had. Ik weet dat het niet zo is en ik denk niet elke dag aan haar, maar toch nog steeds wel vaak. Op dit moment, met giebelende 17 en 18 jarigen in huis, denk ik er toch aan. Even slikken, en bezig met de outfit voor jongste dochter! Want we kopen natuurlijk alleen 2e hands en pimpen het zaakje leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.