dinsdag 22 april 2008

Dure wijn

22/04/2008
Op nu.nl stond laatst een opzienbarend stukje over hoe de hersenen een glas wijn waarderen. Als je Rode_wijn denkt dat de wijn duur is, waarderen de hersenen dezelfde wijn meer dan wanneer je denkt dat de wijn goedkoop is. Dus de prijs speelt bij de waardering kennelijk ook een grote rol. Als je denkt dat de wijn €45,00 per fles kost, smaakt de wijn lekkerder en geniet je er veel meer van. Ik vertel mijn gasten ook nooit dat ik lekkere én goedkope wijn schenk. Ik suggereer dat het speciale wijnen van de slijter zijn. Iedereen vindt mijn wijn heel lekker. Misschien komt het daar wel van! Ik heb op mijn verjaardag een wijnengids gekregen. Die speelt bij mij een grote rol. Ik gebruik deze gids om mijn keuze te maken en drink heerlijke wijntjes die niet al te duur zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.