zaterdag 23 februari 2008

Goedkope groenten

23/02/2009
Vandaag wilde ik graag goedkope verse groente kopen. Ik streef in principe ernaar om groenten te kopen van maximaal 1 euro per kilo. Er is niet veel dat goedkoop is, in dit stadium van de winter. Uiteindelijk heb ik een 1,5 kilo grote knolselderij voor 99 cent gekocht en 2 kilo uien voor 49 cent. Knolselderij is heerlijk in rauwkost, in de erwtensoep of gewoon gestoofd. Ik vind de kruidige smaak heel apart.
Welke verse groenten zijn nu verder goedkoop?
- winterpeen
- witte en rode kool
- spruiten
Naast verse groenten zijn groenten uit diepvries of glas- en blikconserven een goede goedkope keus:
diepvries: spinazie, boerenkool, rode kool, doppers, sperziebonen
conserven: sperziebonen, worteltjes, rode kool, doppers, tomaten
en natuurlijk zuurkool, door een natuurlijk proces geconserveerd.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.