dinsdag 8 januari 2008

Nederlanders steeds vaker uit eten

08/01/2008
We schijnen steeds vaker uit eten te gaan! In het nieuws van vandaag: in 2007 werd in Nederland bijna 18,9 miljard euro (= 18 900 000 000 euro!!!!) uitgegeven aan het buiten de deur eten. Dat is dan eten in horeca (13,5 miljard), schoolkantines en pompstations. Dat is geen kattepis! Als je dit bedrag deelt door het aantal inwoners in Nederland, in oktober waren er volgens het CBS 16 398 390, dan kom ik op gemiddeld € 1152,- per persoon per jaar! Dat is dus baby’s en hoogbejaarden inbegrepen! Dit bedrag schijnt ongeveer een derde te zijn van het gemiddelde van de totale uitgaven aan eten en drinken. Gemiddeld geven Nederlanders dus aan eten en drinken dus ongeveer € 66,50 per week uit aan eten en drinken, inclusief uit eten etc. Eigenlijk valt dat dan weer reuze mee.
Ik ben nog maar eens even verder gaan rekenen. Mijn uitgaven voor uit eten bedragen ongeveer €100 (zelf betaald) + ongeveer €150,- (door de werkgever betaald) per jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.