zondag 2 december 2007

Voorraden

02/12/2007
December is hoe dan ook een lange, dure maand. Hoe kom ik die door? Ik ga mijn voorraadkast en diepvries leegmaken! Delen van de voorraad moeten nodig op. Ik heb alle mogelijke bonen in voorraad. Gewoon, die je zelf moet koken: bruine bonen, adukibonen, spliterwten. Vaak zijn deze lekkerder en goedkoper dan bonen uit blik. Dus ik maak rijst met adukiboontjes, chili con carne en lekkere snert. Van de bonen en de snert maak ik dubbele porties, waarvan ik een deel invries. In de vriezer heb ik 1 lade met voorraad vlees, kip en vis. Deze lade ga ik langzamerhand leeg maken. Nieuwe aanbiedingen met vlees, kip en vis gaan in een andere lade, zodat ik zicht houd op wat ik op wil maken. Ik dateer namelijk vlees dat ik invries niet, dat zou ik misschien wel moeten doen. Maar omdat ik 1x per 3 maanden totale opruiming houd, is dit niet erg. Verder vind ik in mijn voorraadkast: wraps en pitabroodjes, veel goedkope Aldi macaronie, rijst, wel 7 kg aardappels en allerlei pakjes soep. Ook hiervan zijn lekkere en goedkope maaltijden te bereiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.