zondag 28 oktober 2007

Wintertijd!

28/10/2007
Vanaf vandaag dan weer de wintertijd. Het klinkt meteen zo anders. Wintertijd doet me denken aan erwtensoep, hagel, storm en weinig daglicht. In de winterperiode ga ik naar het werk als het nog donker is en kom thuis als het al weer donker is. Tijdens de daglichtperiode in de winter zit ik doordeweeks op mijn werk en "mag" ik alleen tijdens de lunchperiode even naar buiten.De zomer- en wintertijd is indertijd ingevoerd om te besparen op elektriciteit. Ik vraag me af of dat op dit moment nog nuttig is! Het schijnt dat er 0,3 % energie wordt bespaard. Zou ik dat ook besparen door de zomertijd? En hoeveel is dat dan in euro’s uitgedrukt? Volgens opgave van Greenchoice zou ik, uitgaande van een gemiddeld gebruik in de afgelopen jaren, in totaal voor elektriciteit ongeveer € 312,- per jaar kwijt zijn, inclusief netwerkkosten, energiebelasting etc. Als ik dan ga rekenen, dan zou ik daarop € 0,93 besparen. Dat valt me behoorlijk tegen!
Ik heb wel weer eens zin in lekkere snert, dat ga ik gauw weer eens zelf maken!
P.s. Ik kreeg klachten over de leesbaarheid van mijn vorige blog, dus ik ga het vanaf nu in andere kleuren proberen. Wit is goed leesbaar volgens mij. Hebben jullie nog suggesties?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.