donderdag 3 september 2015

Werken in de herrie en andere ellende!

Op mijn werk wordt gebouwd en verbouwd. Vlak naast mijn werkplek, aan de andere kant van mijn raam met enkel glas, rijden voertuigen heen en weer: betonmolen, dragline, een grote shovel, vrachtwagens. De machines zijn voortdurend bezig, de grond trilt en het gebouw trilt mee. Vooral de geluidsoverlast valt mij niet mee, ja in feite behoorlijk tegen. Ik schrijf brieven en verslagen, waarbij een nauwkeurige formulering noodzakelijk is. Ik moet uitleg geven, de juiste toon treffen, zakelijk, maar niet te zakelijk. Ik zoek naar de juiste woorden, eigenlijk net als ik dat hier op mijn weblog doe. Alleen op mijn werk is er constant lawaai van machines en dringen de uitlaatgassen het gebouw binnen. Bovendien moet ik op mijn werk veel meer zorg aan mijn tekst besteden. Het is vermoeiender dan ik dacht, dat met mijn hoofd werken met herrie van machines op de achtergrond. Poeh, ik was dinsdag bekaf en lag om half negen 's avonds in bed!  Ik was blij dat ik gisteren vrij was!

Nu is gisteren tijdens werkzaamheden de riolering geraakt, waardoor alle toilet-units in mijn vleugel van 3 verdiepingen buiten gebruik zijn. Door de bouw en verbouw kom je niet zo gemakkelijk in een andere vleugel. Je moet eerst naar beneden en dan kun je pas naar een van de andere vleugels van het gebouw. Dat betekent dat ik al snel minutenlang onderweg ben en dan waarschijnlijk in de rij mag gaan staan om mijn beurt bij de al niet meer kraakheldere wc af te wachten.
Al weer sinds jaren heb ik last van een blaas- en baarmoederverzakking. Op zich gaat het goed en ben ik niet incontinent, maar als ik op zo'n afstand zit van een toilet die dan ook nog misschien niet direct beschikbaar is ...........
Ik denk dat ik verschoning meeneem. Waarschijnlijk heb ik dat niet nodig, maar de zekerheid dat ik mij kan verschonen geeft minder stress en dus al snel minder kans op ongelukjes.

6 opmerkingen:

  1. Wat vervelend zeg. Zou je niet thuis kunnen werken, de werkzaamheden die jij beschrijft doen wij gewoon thuis op op een andere locatie van het bedrijf wereldwijd. Overal dezelfde aansluitingen en iedereen heeft een laptop en mobiel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag doe ik ander werk, waarbij er allerlei mensen langs kunnen komen en bellen met vragen. En verder kunnen ze formulieren en andere dingen bij mij afhalen. Ik zit dus bij een centraal telefoon. Gelukkig zit ik vandaag niet aan de lawaaiige kant van de vleugel, dus iets minder geluidsoverlast. Dus het toiletprobleem blijft over.
    Misschien dat ik in de volgende week wel thuis ga werken. Dan werk ik wel weer aan de kant waar veel lawaai is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tip: probeer standaard elke twee uur even het toilet te bezoeken. Zo voorkom je dat je te nodig moet en heb je minder kans op ongelukjes.
    Sterkte met de herrie, dat lijkt me heel vermoeiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn moeder had ook een blaas- en baarmoederverzakking en daardoor pijn in haar heup. Moest ik direct aan denken toen ik jouw eerdere berichten las. Herrie geeft inderdaad stress en fijn als je dan thuis kan werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn slechthorende dochter zet haar apparaatjes altijd uit als er teveel omgevingslawaai is om bij te werken. Vandaag kun je dat niet doen natuurlijk..... En inderdaad, elke twee uur richting toilet gaan

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.