donderdag 2 mei 2013

4 brieven van Eneco

Ik schreef eerder over Eneco, lees daarvoor hier (13 april) en hier (19 april). Ik heb vandaag 4 brieven in 4 afzonderlijke enveloppen van Eneco ontvangen. Volgens alle brieven krijg ik geld terug:

brief 1 - korting op de overstapbonus voor gas terug te ontvangen 50,84

brief 2 - korting op de overstapbonus voor stroom terug te ontvangen 50,84

brief 3 - boete wegens contractbreuk gas terug te ontvangen 30

brief 4 - boete wegens contractbreuk stroom terug te ontvangen 50

Wat nog ontbreekt zijn 2 brieven in verband met het terugeisen van de boetevergoeding vorige leverancier.  Ik heb de geen contractbreuk gepleegd dus ik hoef de vergoeding voor de boete niet te terug te betalen. Dit is de tekst op het declaratieformulier dat ik destijds ingediend heb, en waar ik mijn handtekening onder gezet heb:


Door middel van dit formulier declareer ik de boete van mijn vorige leverancier. Eneco compenseert de boete die ik aan mijn oude leverancier moet betalen (met max. € 125,- per product), omdat ik ben overgestapt. Ik ga ermee akkoord dat ik het volledige bedrag weer aan Eneco terugbetaal, indien ik mijn contract voor bepaalde tijd opzeg voor het einde van de contractperiode.

Eerst moet ik alle boetes en kortingen op de overstapbonus betalen, en vervolgens krijg ik alle boetebedragen weer terug. Het lijkt me dat ook de bovenstaande boete dan weer terug zou moeten krijgen.
Waarschijnlijk liggen er morgen nog 2 brieven van Eneco op mijn deurmat. Het was efficiënter geweest als ze alles in één enveloppe hadden gedaan.
Mocht ik morgen geen brieven ontvangen, dan ga ik er weer achteraan, want dan lijkt het er op dat Eneco onterecht automatisch 2x €50,84 van mij incasseert. Ik kan leukere dingen doen van dat geld!

Update 3 mei:
Ik heb inmiddels al geld ontvangen van Eneco. Ze hebben mijn oude nota, waarin voor ruim 280 euro boetes in opgenomen waren, verrekend met de toegezegde bedragen. Ik mis dus nog de boetevergoeding vorige leverancier, die ze mij in rekening gebracht hebben, ondanks het feit dat ik na afloop van het contract overgestapt ben. Ik heb Eneco een e-mail gestuurd om hen op de fout te attenderen en €101,68 terug te vragen.

Update 3 mei nummer 2:
Je kunt van Eneco zeggen wat je wilt, maar ze antwoorden reuzesnel!
Er is al antwoord van Eneco volgens hen heb ik alles ontvangen waar ik recht op had:
ze hebben de volgende bedragen tegengeboekt
- 50 euro voor creditering boetebedrag contractbreuk Ecostroom
- 30 euro voor creditering boetebedrag contractbreuk gas
- 50,84 euro voor correctie korting nieuw contract Ecostroom (dit ging van de overstapbonus af)
- 50,84 euro voor correctie korting nieuw contract gas (dit ging van de overstapbonus af)
en nu is het volgens hen klaar.
Het klopt wel dat ik die bedragen ook terug wilde. Maar ik wilde  ook nog graag onderstaande bedragen terug die ze mij in rekening gebracht hadden.
-€50,84 correctie vergoeding boete oude leverancier (internetvoordeel Ecostroom winter 12 tot 01-04-13)
-€50,84 correctie vergoeding boete oude leverancier (internetvoordeel gas winter 12 tot 01-04-13)
Want ze laten me nu na afloop van het contract de boete terugbetalen en dáár heb ik niet voor getekend.
wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.