vrijdag 18 maart 2011

Toch de verkeerde werkgever gekozen

18/03/2011
Heb ik me daar toch helemaal de verkeerde werkgever gekozen! Ik had bij de ING moeten gaan werken! (nou ja, ik was in 1999 al lang blij dat ik werk had, anders had ik misschien nu nog in de bijstand gezeten)
Waarom lijkt de ING mij een toffe werkgever? Ik lees net op internet dat meneer Hommen afgelopen jaar een salaris had van 1,35 miljoen en een BONUS van 1,25 miljoen euro, in totaal dus 2,6 miljoen. Lees ook hier. Dat wil ik ook wel!!! Eigenlijk was ik al meer dan tevreden geweest met een tiende van dit bedrag, mijn bruto inkomen is een honderdste van zijn inkomen in 2010. Die man verdient dus 100 x zo veel als ik! Hoeveel uren zou hij per week werken voor dit loon? Bij mij worden de lunchpauzes niet doorbetaald en ik moet mijn eigen boterhammen betalen. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat hij dat soort dingen ook nog gratis krijgt. Hij is geboren in april 1943 (klik hier) , dus hij kreeg naast die 2,6 miljoen ook nog AOW en waarschijnlijk krijgt hij al een pensioen. Hij is tenslotte al bijna 68 jaar! De regering wil dat we langer doorwerken. Nou dat noem ik nou leuk doorwerken na je 65e jaar!
Die jongens van de ING zijn zo gewend om met miljoenen te spelen, dat ze denken dat het normaal is om iemand zo veel salaris te geven. Volgens de minister had men zich gewoon aan de gemaakte afspraken gehouden.
En die ING kreeg dus in 2008 tien miljard euro (dat is 10.000.000.000,-) staatssteun om deze bank overeind te houden. Nu weet ik wel dat 2,6 miljoen (= 2.600.000,-) maar een fractie is van 10 miljard. Maar toch …………
Dat gedoe met die bonussen gaat ook gewoon maar door!
Snap jij het? Ik niet!
Ik hoop wel dat die ING bobo's daar flink wat belasting over moeten betalen.
Ik heb al bijna 40 jaar een rekening bij de Postbank, daarvoor de Postgiro en nu dus ING. Op zich paste giroblauw veel beter bij mij dan dit oranje bedrijf. Mijn favoriete kleur is blauw, absoluut geen oranje. Misschien toch maar eens op zoek naar een andere bank?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.